Tabata something else

Hei hei :)

I dag fikk jeg testet ut en morsom, intensiv og ny økt. Her må hele kroppen jobbe, og kondisjonen får kjørt seg!

Økten kan tilpasses den enkeltes nivå og her konkurrerer du kun mot deg selv. Blir øvelsene for lette i seg selv så er det bare å ta på vekter, dette ble riktig nok ikke et issue for min del. Jeg hadde nemlig mer enn nok med bare å komme meg igjennom øvelsene! Dette er en crossfit økt, og den ser slik ut:

Tabata something else

  • Pull up
  • Push up
  • Sit up
  • Squat

Du starter på toppen med den første øvelsen. Kjør så mange du klarer i 20 sekunder, deretter 10 sekunder pause. Så nye 20 sekunder jobbing og 10 sekunder pause. Slik gjør du i 8 sett, altså 8x20 sek jobbing med pause i mellom. Etter 8 sett går du direkte til neste øvelse. Det er ingen pause mellom øvelsene.

Økten er ferdig når alle 32 settene er gjennomført - hvor mange repetisjoner klarte du totalt på hver øvelse?
Skriv det ned (helst underveis om du klarer, så slipper du glemme) og bruk det som motivasjon for å forbedre deg neste gang du kjører økten.

Test den ut neste gang du er på trening da vel :)
 

Lykke til!

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

hits