Tabata something else

Hei hei :)

I dag fikk jeg testet ut en morsom, intensiv og ny kt. Her m hele kroppen jobbe, og kondisjonen fr kjrt seg!

kten kan tilpasses den enkeltes niv og her konkurrerer du kun mot deg selv. Blir velsene for lette i seg selv s er det bare ta p vekter, dette ble riktig nok ikke et issue for min del. Jeg hadde nemlig mer enn nok med bare komme meg igjennom velsene! Dette er en crossfit kt, og den ser slik ut:

Tabata something else

  • Pull up
  • Push up
  • Sit up
  • Squat

Du starter p toppen med den frste velsen. Kjr s mange du klarer i 20 sekunder, deretter 10 sekunder pause. S nye 20 sekunder jobbing og 10 sekunder pause. Slik gjr du i 8 sett, alts 8x20 sek jobbing med pause i mellom. Etter 8 sett gr du direkte til neste velse. Det er ingen pause mellom velsene.

kten er ferdig nr alle 32 settene er gjennomfrt - hvor mange repetisjoner klarte du totalt p hver velse?
Skriv det ned (helst underveis om du klarer, s slipper du glemme) og bruk det som motivasjon for forbedre deg neste gang du kjrer kten.

Test den ut neste gang du er p trening da vel :)
 

Lykke til!

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

hits