Tilbake til hverdagen!

Hei på dere!

I morgen er hverdagen tilbake, og den kommer liksom alltid litt for brått uansett synes jeg. Derfor tenkte jeg at jeg ville lage en liten mini-serie til dere med mine tips for hvordan man best mulig får til en god overgang fra slabberaskenlivet til hverdagen. I tillegg i denne mini-serien vil jeg sette sammen ett innlegg for frokost/lunsj, ett for middag og ett for dessert. Håper det er av interesse :) Her kommer i hvert fall første del av denne mini-serien.

Mine beste tips for å enklere komme tilbake til rutiner og hverdagslivet!

1. Planlegg den kommende uken
Sett deg ned - hva skjer egentlig denne uken? Er det noe spesielt du må huske på eller ta hensyn til? Er det noe som skjer som krever litt ekstra planlegging?

2. Skriv en middagsplan og handleliste for den kommende uken
Mange har kanskje kost seg litt ekstra i ferien? Det har i hvertfall jeg, og jeg må virkelig på sukker avvenning! Ved å skrive en middagsplan og handleliste sørger man for at man har gode råvarer i hus, og dermed er det lettere å ta riktige valg når det kommer til kostholdet. Fråts i frukt og grønt, velg rene råvarer og finn sunnere retter som frister.

3. Finn frem turtøy eller treningstøy
Når det ligger lett tilgjengelig er det lettere å ta det på seg. Eventuelt spander en ny topp eller tighst på deg selv - det er mye lettere å komme i gang med litt ny motivasjon! Og hvem liker vel ikke å føle seg fresh på trening?

4. Sett deg ett mål
Finn et mål eller flere, gjerne også delmål - hva ønsker du å oppnå? Sett gjerne opp ett nytt treningsprogram eller sjekk med treningssenteret ditt - Kanskje er det kommet noen nye timer på treningssenteret du vil teste ut?

5. Oppdater spillelisten din
Ny treningsmusikk er alltid en vinner!

6. Avtal en hyggelig sammenkomst
Hør med ei vennine/venn, famile eller kjæreste i løpet av uken. Finn på noe moro! Selv om ferien er over betyr det ikke at man ikke kan ha det gøy :)

7. Forbered morgendagen
Siden det er første arbeidsdag i morgen igjen liker jeg å ha en følelse av kontroll for den kommende dagen. Se på værmeldingen - hva slags vær er det meldt? Finn frem passende klær. Planlegg frokost og lunsj - ha godt med både mat og drikke så du unngår bomkjøp og konsentrasjonsvansker utover dagen.

8. Ha en positiv innstilling
Hvordan vi ser på ting kan avgjøre så utrolig mye! Ved å være positivt innstilt så er allerede alt så mye lettere.
Som de sier - "Smil til verden og verden vil smile til deg"
 

Ønsker dere alle en flott kommende uke! <3

4 kommentarer

Hege Kristin

13.08.2017 kl.20:32

fine tips!
Hege Kristin: Tusen takk! Glad du likte de :)

RebeccaHasselgard

14.08.2017 kl.22:46

superflott innlegg! starter selv i morgen, så dette var fine tips å ha med seg :)
RebeccaHasselgard: Åh så flott å høre, tusen takk :D

Skriv en ny kommentar

linnmblom - med sunn mat og trening i fokus

linnmblom - med sunn mat og trening i fokus

24, Skien

Hei! Ei blid og livlig jente fra Skien. Stor lidenskap for kosthold og trening. På bloggen vil jeg dele enkle og gode, ikke minst sunne, oppskrifter og et par treningstips i ny og ned. Følg meg gjerne også på instagram: linnmblom

Kategorier

Arkiv

hits