Karrikrydret kylling og benprogram

God kveld :)

Jeg har i den siste perioden kjørt et styrkeprogram som jeg fikk etter en PT-time. Det er en 3-split med fokus på de store muskelgruppene, samt armer og skuldre. I dag kjørte jeg benprogrammet mitt og jeg vil vise dere litt hvordan det er satt opp. Denne svir virkelig i både ben og rompe! I tillegg inneholder den ulike antall repetisjoner og sett. Jeg starter som regel med å varme opp i 10 minutter, deretter tøye i 10 minutter før jeg starter. Programmet ser slik ut:

  • Knebøy 4*5 (Viktig at teknikk er på plass!)
  • Knebøy i smith 3*6
  • Utfall 2*12
  • Hip thrust 3*8
  • Benpress 10 + 20
  • * Leg curl 3*10
  • * Leg extension 3*10
     

Jeg vil spesielt trekke frem benpress - her kjører du med en vekt som gjør at du akkurat klarer 10 repetisjoner. Så tar du av en del kilo og deretter kjører 15-20 repetisjoner. Da skal jeg love deg at du kjenner det på baksiden av lårene :O

I tillegg vil jeg si litt om de to siste øvelsene merket med *, her skal man nemlig gjennomføre først 10 repetisjoner - 10 sek pause - så nytt sett (men så mange repetisjoner man klarer) - deretter 10 nye sek pause - før siste sett kjøres. Det blir blytungt og ti sekunder går så utfattelig fort! Men du får virkelig tynt det siste ut av musklene.

Det er både vondt og tungt underveis, men så utrolig deilig når du er ferdig :) Har du prøvd det før? Eventuelt kanskje du fikk noen nye tips til neste bentrening?

Så var det over til dagens middagstips! Middagen er veldig enkel, men den smaker nydelig og lager seg så og si selv!

Karrikrydret kylling med salat og søtpotet staver



2 personer

  • 500 g søtpotet
  • 400 g kyllingfilet
  • Ingredienser til salat
  • Krydder: Salt, pepper og kyllingkrydder med karri, grillkrydder og potetkrydder
  • Olje/smør til steking
  • Eventuelt dressing (jeg brukte bare butikk-kjøpt)
     



Slik gjør du:

  1. Sett ovnen på 200 grader
  2. Legg kyllingfileten i en ildfastform sammen med litt smør og krydre godt med krydder.
  3. Vask og eventuelt skrell søtpoteten, legg i en ildfastform med litt olje og krydder
  4. Sett begge formene inn i ovnen og stek i 20-25 minutter
  5. Kutt opp salat og sett til side frem til servering

Håper det smaker <3

2 kommentarer

Emilie Normann

07.03.2017 kl.21:32

Det ser veldig godt ut!
Emilie Normann: Så bra det frister :)

Skriv en ny kommentar

linnmblom - med sunn mat og trening i fokus

linnmblom - med sunn mat og trening i fokus

24, Skien

Hei! Ei blid og livlig jente fra Skien. Stor lidenskap for kosthold og trening. På bloggen vil jeg dele enkle og gode, ikke minst sunne, oppskrifter og et par treningstips i ny og ned. Følg meg gjerne også på instagram: linnmblom

Kategorier

Arkiv

hits