Karrikrydret kylling og benprogram

God kveld :)

Jeg har i den siste perioden kjrt et styrkeprogram som jeg fikk etter en PT-time. Det er en 3-split med fokus p de store muskelgruppene, samt armer og skuldre. I dag kjrte jeg benprogrammet mitt og jeg vil vise dere litt hvordan det er satt opp. Denne svir virkelig i bde ben og rompe! I tillegg inneholder den ulike antall repetisjoner og sett. Jeg starter som regel med varme opp i 10 minutter, deretter tye i 10 minutter fr jeg starter. Programmet ser slik ut:

  • Kneby 4*5 (Viktig at teknikk er p plass!)
  • Kneby i smith 3*6
  • Utfall 2*12
  • Hip thrust 3*8
  • Benpress 10 + 20
  • * Leg curl 3*10
  • * Leg extension 3*10
     

Jeg vil spesielt trekke frem benpress - her kjrer du med en vekt som gjr at du akkurat klarer 10 repetisjoner. S tar du av en del kilo og deretter kjrer 15-20 repetisjoner. Da skal jeg love deg at du kjenner det p baksiden av lrene :O

I tillegg vil jeg si litt om de to siste velsene merket med *, her skal man nemlig gjennomfre frst 10 repetisjoner - 10 sek pause - s nytt sett (men s mange repetisjoner man klarer) - deretter 10 nye sek pause - fr siste sett kjres. Det blir blytungt og ti sekunder gr s utfattelig fort! Men du fr virkelig tynt det siste ut av musklene.

Det er bde vondt og tungt underveis, men s utrolig deilig nr du er ferdig :) Har du prvd det fr? Eventuelt kanskje du fikk noen nye tips til neste bentrening?

S var det over til dagens middagstips! Middagen er veldig enkel, men den smaker nydelig og lager seg s og si selv!

Karrikrydret kylling med salat og stpotet staver



2 personer

  • 500 g stpotet
  • 400 g kyllingfilet
  • Ingredienser til salat
  • Krydder: Salt, pepper og kyllingkrydder med karri, grillkrydder og potetkrydder
  • Olje/smr til steking
  • Eventuelt dressing (jeg brukte bare butikk-kjpt)
     



Slik gjr du:

  1. Sett ovnen p 200 grader
  2. Legg kyllingfileten i en ildfastform sammen med litt smr og krydre godt med krydder.
  3. Vask og eventuelt skrell stpoteten, legg i en ildfastform med litt olje og krydder
  4. Sett begge formene inn i ovnen og stek i 20-25 minutter
  5. Kutt opp salat og sett til side frem til servering

Hper det smaker <3

2 kommentarer

Emilie Normann

07.03.2017 kl.21:32

Det ser veldig godt ut!
Emilie Normann: S bra det frister :)

Skriv en ny kommentar

linnmblom - med sunn mat og trening i fokus

linnmblom - med sunn mat og trening i fokus

24, Skien

Hei! Ei blid og livlig jente fra Skien. Stor lidenskap for kosthold og trening. P bloggen vil jeg dele enkle og gode, ikke minst sunne, oppskrifter og et par treningstips i ny og ned. Flg meg gjerne ogs p instagram: linnmblom

Kategorier

Arkiv

hits